Juridische dienstverlening

Inleiding  Stel uw vraag  Nieuws  FAQ  BTW  Documenten  GDPR

Tarieven

Transparantie is van belang. Domus Medica geeft daarom ook duidelijk welke tarieven* van toepassing zijn.  

 LEDENNIET-LEDEN
Juridisch advies eerste half uur is gratis, daarna wordt er gefactureerd aan 100 euro per uur excl. BTW.200 euro per uur excl. BTW.
Associatiebegeleiding 

Intake door Domus Medica*: 

247,93 euro excl. BTW. zonder delen van personeel

413,22 euro excl. BTW met delen van personeel

Opmaak van de overeenkomst van kostenassociatie/oprichting van een kosten- of professionele vennootschap door SBB Accountants en adviseurs**:

3500 euro excl. BTW.

Opmaak samenwerkingsovereenkomst "delen van personeel" door Acerta***:

500 euro excl. BTW.

/
Voorbeeldovereenkomst (huur praktijkruimte, samenwerking korte duur, samenwerking met intentie tot associatie)Gratis75 euro excl. BTW.


Verder verwijzen we graag naar de algemene voorwaarden en de privacyverklaring met betrekking tot de juridische dienstverlening van Domus Medica.  

*voor de associatiebegeleidingen dient minimaal de helft van de artsen lid te zijn van Domus Medica. 

** De begeleiding van SBB accountants en adviseurs is inclusief: advies omtrent associaties op juridisch, fiscaal en btw-vlak, de opmaak van de eventuele overeenkomst voor de aanvraag van de vrijstelling zelfstandige groepering en de aanvraag van de vrijstelling zelfstandige groepering en eventuele kleine ondernemingsregeling. De opmaak van een eventuele huur- of dienstverleningsovereenkomst (t.a.v. zelfstandige groepering, artsen, paramedici etc.), een eventuele aandeelhoudersovereenkomst, begeleiding inzake vastgoed en het rechtzetten/advies inzake niet-conforme situatie in het verleden valt hier niet onder.

***De begeleiding van Acerta omvat de opmaak van een overeenkomst delen van personeel (gelinkt aan samenwerkingsovereenkomst voor delen van personeel), instructies voor het opzetten van de payroll en de opmaak van een bijlage aan de arbeidsovereenkomst voor bestaande werknemers. De effectieve opzet van de payroll en aansluiting bij de RSZ, de opmaak van het arbeidsreglement of de arbeidsovereenkomst voor nieuwe werknemers, advies rond het loon (inschaling, voordelen en optimalisatie) en ander HR-advies valt hier niet onder.

Publicatie datum
12 nov 2020
Revisiedatum
17 jan 2025