De praktijknieuwsbrief

ELZ Gent - WGC de Sleep -

Voor welke concrete uitdaging biedt uw praktijkvoorbeeld een oplossing/inspiratie?

Hoe houd ik mijn patiënten op de hoogte van praktijkafspraken en veranderende (covid-19) richtlijnen? En hoe verminder ik de telefoonbelasting met betrekking tot vragen hierover?

Wat heeft u gedaan?

Binnen het wijkgezondheidscentrum hebben we een nieuwsbrief opgesteld voor belangrijke mededelingen. Daarin zeten we ook steeds de antwoorden op veelgestelde vragen, de zogenoemde FAQ. 

Hoe heeft u dat georganiseerd?

De nieuwsbrief hebben we op veel verschillende manieren verspreid; via de website, via onze facebookpagina, maar ook per post naar (oudere) patiënten die hebben aangegeven dat ze de nieuwsbrief graag op papier ontvangen. Door de nieuwsbrief via verschillende kanalen te verspreiden hopen we heel de patiëntenpopulatie te bereiken. Sinds we gebruik maken van een nieuwsbrief merken we dat patiënten minder naar de praktijk bellen voor kleine vragen waarop het antwoord op de FAQ staat. Dit reduceert onze telefonische belasting flink.

Enkele voorbeelden van online nieuwsbrieven:

Waarom is het een succesvol voorbeeld?

Het heeft de druk op ons secretariaat verminderd en we krijgen positieve reacties van patiënten . 

Heeft u tips of zijn er valkuilen om op te letten?

In tijden van corona kunnen nieuwsberichten ook veilig getoond worden op een wachtkamerscherm i.p.v. fysieke nieuwsbrieven ten toon te stellen. 

nieuwsbrief