Huisartsen of huisartsenpraktijken die personeel in dienst hebben of een beroep doen op een telesecretariaat, kunnen ook dit jaar een aanvraag indienen bij Impulseo om een deel van de kosten te recupereren.
Hebt u of uw praktijk een secretaresse in dienst of doet u een beroep op een telesecretariaat? Dan kunt u in het kader van Impulseo een aanvraag indienen om een deel van de loonkost te recupereren. Dat bedrag is voor een bediende gelijk aan de helft van de werkelijke loonkost, met een maximum van 6300,27 euro per erkende huisarts. Voor een telesecretariaat komt de tussenkomst neer op de helft van de werkelijke kosten met een maximum van 3474 euro per jaar. De individuele huisarts die hierop een beroep wil doen, moet wel minstens 150 GMD's beheren.
Met de zesde staatshervorming is het volledige dossier van Impulseo overgeheveld naar de Vlaamse Gemeenschap. Het Participatiefonds Vlaanderen is belast met de verwerking van de aanvragen. Een aanvraag kan op twee manieren ingediend worden: ofwel via een artsensyndicaat ofwel bij een van de steunpunten waarmee het Participatiefonds samenwerkt.
Uw Impulseodossier indienen via Domus Medica
Domus Medica is een erkend steunpunt van het Participatiefonds Vlaanderen.
Via ons secretariaat kunt u gratis uw Impulseodossier voor de loon- en telesecretariaatskosten 2014 indienen. Dit kan tot en met 22 juni 2015.
Via onze website vindt u hiervoor alle nodige documenten.
Wie vorig jaar reeds een dossier indiende, kan met enkele documenten zijn dossier voor 2014 vervolledigen. Met het indienen van nieuwe dossiers helpen we u graag verder.
Voor vragen kunt u contact opnemen met: annemie.verwilt@domusmedica.be of caroline.herrijgers@domusmedica.be.