Inhoud
-
Algemeen
- Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de e-learning zonder problemen kan doorlopen?
- Op welk toestel/device volg ik het best de e-learnings?
- Ik wenste de e-learning te hervatten, maar kreeg die optie niet te zien en kwam terug bij het begin van de e-learning uit.
- Ik wenste te de e-learning te hervatten, maar kwam niet uit op de plek waar ik eindigde.
- Ik faalde een eerste keer voor de (pre)test, maar daarna rondde ik de test wél wel met succes af. Echter krijg ik geen certificaat te zien.
-
E-learnings met video’s
-
Accreditatie
1.1. Hoe zorg ik ervoor dat ik de e-learning zonder problemen kan doorlopen?
- De e-learning zal openen in een nieuw venster. Sluit het venster van medi-Campus niet tijdens het uitvoeren van de e-learning.
- Werk bij voorkeur met Google Chrome als browser.
- Zorg daarnaast voor een goede, stabiele internetverbinding. Dit zodat de data uit de e-learning medi-Campus vlot kan bereiken.
- Neem voldoende tijd om de e-learning te volgen, zodat je deze in één keer kan doorlopen. Dit geeft het minste kans op storingen.
1.2. Op welk toestel/device volg ik het best de e-learnings?
Onze e-learnings worden zodanig ontwikkeld dat ze het best te volgen zijn op een desktop of laptop. Op dit soort toestellen/devices wordt elke e-learning uitvoerig getest. Een voldoende groot scherm werkt hierbij het fijnste.
De e-learnings volgen op een tablet zou strikt gezien mogelijk kunnen zijn, maar raden we niet actief aan omdat er niet getest wordt op dit soort device.
De e-learnings volgen op een smartphone raden we af, gezien het kleinere scherm. Indien u via een mobiel netwerk volgt, is er ook mogelijks een instabielere internetverbinding waardoor u de voltooiing en dus accreditatie eventueel misloopt.
1.3. Ik wenste de e-learning te hervatten, maar kreeg die optie niet te zien en kwam terug bij het begin van de e-learning uit.
Veel van onze e-learnings zijn erg groot. Dit zorgt ervoor dat de ‘hervatten’-optie weinig zin heeft omdat de e-learning bij het opnieuw openen niet altijd zal uitkomen op de plek waar u al was. Het best doorloopt u dan snel het reeds bekeken deel en gaat u vandaar verder. Om die reden raden we aan om voldoende tijd te nemen om de e-learning te volgen zodat u deze in één keer kan doorlopen.
1.4. Wanneer ik op ‘hervatten’ klikte bij heropstart van de e-learning kwam ik niet uit op de plek waar ik eindigde.
Veel van onze e-learnings zijn erg groot. Dit zorgt ervoor dat de ‘hervatten’-optie die u krijgt te zien bij het opnieuw openen van een e-learning niet altijd uitkomt op de plek waar u al was, maar op een eerder punt. Het best doorloopt u snel het reeds bekeken deel. Om die reden raden we aan om voldoende tijd te nemen om de e-learning te volgen zodat u deze in één keer kan doorlopen.
1.5. Ik faalde een eerste keer voor de (pre)test, maar daarna rondde ik de test wél wel met succes af. Echter krijg ik geen certificaat te zien.
Het lijkt erop dat je eerste poging (die mis liep) niet wordt overschreven door je nieuwe (geslaagde) poging. Om dit op te lossen, moet je een nieuwe poging afdwingen. Dit doe je door het hokje ‘Nieuwe poging starten’ aan te duiden, net voor je de e-learning opent via ‘Starten’:

2.1. De video is afgelopen, maar ik zie geen knop om verder te gaan.
Wanneer de tijdlijn onderaan de e-learning voltooid is, zal u de knop zien verschijnen om verder te gaan. LET OP: wanneer u andere taken uitvoert tíjdens het bekijken van een e-learning met video’s, pauzeert de tijdlijn onderaan in de e-learning. Wanneer u terugkeert naar de e-learning gaat deze weer verder. Om e-learnings met video’s vlot te volgen, is het belangrijk om geen andere taken uit te voeren tijdens het bekijken van video’s omdat dit de tijdlijn pauzeert. Wanneer u terugkeert zal u zien dat de video wel is afgelopen, maar de tijdlijn niet. Bijgevolg zal u moeten wachten ín de e-learning tot de tijdlijn voltooid is. De e-learning actief volgen is van belang voor de eisen die het RIZIV stelt om accreditatie te kunnen bekomen.

3.1. Hoe weet ik zeker dat ik accreditatie zal bekomen?
Om als arts de accreditatie voor een e-learning te bekomen dient u allereerst in te loggen op medi-Campus. Daarna dient u de e-learning volledig en met succes te hebben doorlopen, inclusief de oefeningen en eventuele eindtest. Bovendien is het belangrijk dat de minimale doorlooptijd behaald werd. Indien u twijfelt, kan u best na het doorlopen van een e-learning nakijken of u een certificaat ontvangen heeft. Deze vindt u onder het tabblad "Mijn certificaten" rechts bovenaan.
3.2. Wanneer kan ik de punten van de e-learning in mijn dossier verwachten?
Accrediteringspunten worden in de eerste helft van de volgende maand doorgegeven aan het RIZIV, waarna ze in uw dossier zichtbaar zullen zijn. U dient hiervoor zelf niets te doen. Voltooide u bijvoorbeeld een e-learning in februari, dan zal u deze pas in de loop van maart in uw dossier zien verschijnen. De datum van accreditatie zal die van februari zijn, nl. op de dag dat u de e-learning voltooide.
Het RIZIV hanteert een periode van twee maanden tussen het einde van het verzamelen van de accrediteringspunten en het hernieuwen van de accreditering. Indien u als arts een tekort hebt aan accrediteringspunten omdat deze nog niet geregistreerd staan, maar wel voldoende punten verzamelde in bv. februari, stelt het dus geen probleem wanneer de punten in maart even op zich laten wachten. Het RIZIV gaat immers steeds de huidige status na bij het vernieuwen van de accreditering. Tot dan kan u als arts de nog niet-geregistreerde activiteiten, zoals e-learnings, steeds vermelden bij het indienen van het accrediteringsdossier aan het RIZIV.
3.3. Mijn RIZIV-nummer ontbreekt op mijn certificaat. Stelt dit een probleem om de accreditatie te bekomen?
Neen, dit stelt geen probleem. Wanneer uw RIZIV-nummer ontbreekt, zoeken we dit op en vullen we dit voor u aan. Dit gebeurt automatisch voor alle ontbrekende RIZIV-nummers.