Vlaams Instituut Gezond Leven vzw
Gustave Schildknechtstraat 9
1020 Brussel
België
Organisatie: Vlaams Instituut Gezond Leven
Voor wie? Professionals binnen preventie en gezondheidsbevordering die een brede doelgroep informeren en sensibiliseren rond gezondheid
Wat kan je verwachten?
Of het nu is om mensen te sensibiliseren over een gezonde leefstijl of om mensen aan te moedigen om deel te nemen aan een gezondheidsactie: sociale marketing biedt heel wat handvaten om een boodschap over gezondheid te laten ‘aanslaan’ bij je doelgroep.
Het leert ons dat storytelling werkt, dat je niet bang hoeft te zijn om de kaart van emotie te trekken, dat een duidelijke ‘call to action’ belangrijk is, dat je handig kan inspelen op de sociale norm, en dat het belangrijk is om de juiste kanalen te benutten. Concrete tips helpen je om effectiever, laagdrempeliger en overtuigender te communiceren naar al je doelgroepen, ook degene die je doorgaans moeilijker bereikt.
Na deze vorming neem je heel wat tips en tricks mee waar je mee aan de slag kan om effectiever te communiceren naar je doelgroepen. Deze basisvorming richt zich op iedereen met interesse in gezondheidscommunicatie naar een breed publiek — voorkennis of een communicatieopleiding is absoluut niet nodig.
Wanneer? 25/11/2025 van 9u30 tot 16u00
Locatie:
Vlaams Instituut Gezond Leven vzw
Gustave Schildknechtstraat 9
1020 Brussel
Prijs: 150 euro
Lesgever(s): Sien De Coninck
Extra info: lunch is voorzien