Medisch secretariaat in groepspraktijk centrum Mechelen

Vacature geplaatst op 6 okt 2021

Functie
Onthaalbediende
Functie titel
Medewerker medisch secretariaat
Type samenwerking
Deeltijds
Type contract
Tijdelijke functie met optie vast
Adres

Groepspraktijk Koeipoort
Moreelstraat 2
2800 Mechelen
België

Interesse in deze vacature?

Christophe
Mortelmans
Functie omschrijving
Als secretariaatsmedewerker ben jij het aanspreekpunt van onze huisartsenpraktijk. Je bent verantwoordelijk voor het onthaal van patiënten, het administratieve luik van het medisch dossier, het aannemen en verwerken van telefoons en afspraken en het ondersteunen van de dagelijkse werking van de artsen (en paramedici). Wij bieden een deeltijds contract en een fijne werksfeer in een recent volledig gerenoveerde groepspraktijk in het centrum van Mechelen.   Met de volgende uitdagingen heb je te maken:
  • Stipt openen van de praktijk (7u30)
  • Ordelijk houden van de gemeenschappelijke ruimten. (Poetsen gebeurt dagelijks vóór opening door een extern bedrijf.)
  • Onthaal:
    • Advies- en informatie verlenen aan patiënten over de praktijkwerking
    • Aannemen van telefoons en deze op een patiënt- en artsvriendelijke manier verwerken (o.a. inplannen afspraken bij arts)
  • Dagelijkse organisatie van de huisbezoeken in overleg met de artsen
  • Postverwerking: zowel schriftelijk als elektronisch
  • Contacten onderhouden met andere hulpverleners of hun secretariaat
  • EMD (elektronisch medisch dossier) CareConnect
    • Beheer en updaten van het administratief luik in het EMD
    • Opvragen en opvolgen van medische dossiers van (nieuwe) patiënten
    • Verwerken van papieren dossiers naar het EMD
  • Voorraadbeheer:
    • Stock: medisch materiaal en vaccins (opvolgen, aanvullen, bestellen)
    • Kabinetten: aanvullen en onderhouden
  • Varia praktijkorganisatie:
    • Organisatie van het gebruik van kabinetten door de artsen (en paramedici)
    • Sterilisatie medisch materiaal
Profiel   Must-haves:
  • Je kan goed met mensen omgaan.
  • Je kan je eigen werk plannen en organiseren.
  • Je bent communicatief en kan goed in een team werken.
  • Je bent stressbestendig en flexibel.
  • Je bent stipt en nauwkeurig.
  • Je bent discreet en respecteert het medisch beroepsgeheim (GDPR)
  • Je zoekt je eigen weg binnen de grenzen van onze praktijk.
  • Je kan om met wisselende werktempo’s en bent niet bang van hectische momenten.
  • Je neemt initiatief en kan zelf ideeën formuleren en uitwerken.
  • Je hebt een verzorgde, professionele uitstraling.
Nice-to-haves:
  • Je hebt al ervaring met dit beroep.
  • Je hebt een opleiding EHBO gevolgd.
  • Je hebt interesse in de organisatie en inrichting van een secretariaat.
Jobgerelateerde competenties
  • ICT:
    •  Je kan +- blind typen.
    • Basiskennis van Word en Excel, Powerpoint, Gmail en Google drive
    • Mooi meegenomen: ervaring met medische software Hector, CareConnect, Progenda
  • Talenkennis:
    • Nederlands (vereiste), Frans (aanbevolen), Engels (aanbevolen)
    • Basis medisch jargon
Vereiste studies / werkervaring   Een bachelordiploma (bv. medisch secretariaat / “medical management assistant”, ...) en/of relevante werkervaring in de zorgsector zijn bijkomende troeven maar geen vereiste.
Solliciteren?
  • CV (+- motivatiebrief) in te sturen via vacature.koeipoort@hotmail.com
  • Kandideren: t.e.m. okt/nov 2021. Feedback en selectie volgen nadien.
  • Sollicitatiesgesprekken (vanaf) dec 2021
Over de praktijk
Plaats van tewerkstelling: Groepspraktijk Koeipoort, Moreelstraat 2, 2800 Mechelen   Collega’s Je hebt één rechtstreekse collega medisch secretariaat en je vervoegt het team vanwege het pensioen van een andere collega. Er werken verder 6 huisartsen, 2 huisartsen-in-opleiding, een diëtiste en een psychologe in onze groepspraktijk.   Website groepspratkijk:   www.koeipoort.be 
Wachtdienstregeling & werktijden
Contract:
  • Contract van bepaalde duur (proefperiode) met zicht op contract van onbepaalde duur
  • +- 30 werkuren gespreid over 5/5 weekdagen (ma-vr: ongeveer 5x6u)
  • Te starten: 1/4/’22
  • Loon: volgens barema in het paritair comité (incl. relevante anciënniteit)
  • Extra’s: fietsvergoeding, maaltijdcheques, vakantiegeld, eindejaarspremie.
EMD pakket & consultatiesysteem
EMD pakket: CareConnect   Agendasysteem: Progenda