De Mucovereniging lanceert een campagne om de aandacht te vestigen op mucoviscidose.

De campagne is opgebouwd rond een filmpje dat de buitenstaander moet tonen wat de gevolgen van mucoviscidose zijn. Een reisbureau trekt de straat op en vraagt omstaanders of ze willen meedoen aan een wedstrijd die hen een reis naar Parijs kan opleveren. Het enige dat de deelnemers moeten doen, is een tekst in één adem voorlezen. Iedereen reageert meteen zeer enthousiast. Zo moeilijk kan dat immers niet zijn en een reisje Parijs is steeds meegenomen. Het zelfvertrouwen staat bij allen in het zenith. Al snel wordt duidelijk dat het geen gewone tekst is die ze moeten voorlezen. Het leert de deelnemers ondervinden wat muco-patiënten dagelijks meemaken. ‘Confronterend’, is de reactie van een van de deelnemers, ‘zo word je met de neus op de feiten gedrukt.’

Zie ook www.buitenadem.be.

Filip-nieuwskijker

Filip Ceulemans
volgt voor u de actualiteit op.

Ander nieuws

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4